מנוע החיפוש גוגל זוכה לחשיפה של מעל 95% בארץ, הוא נחשב לכלי חזק ויעיל לאיתור מידע במנוע החיפוש. היות שכך, מיתוג ומיצוב במנוע החיפוש - אם באמצעות מודעות פרסום בתשלום ADWords ואם בהליך קידום אתרים טבעי SEO לעמוד הראשון, יאפשר שיווק ופרסום ביחס עלות תועלת הטובה ביותר הקיימת בשוק.
כל גולש מתחיל את החיפוש שלו באינטרנט באמצעות גוגל. מאפשר לבעלי עסקים לפרסם את האתר שבוא הם מוכרים את המוצרים שלהם, לפלח את קהל היעד שלהם בצורה אבסולוטית, מהירה יעילה ומדויקת.
אין יותר סיפורים של מפרסמים ואו משרדי פרסום שהייתה לעסק שלך חשיפה רחבה אבל בסופו של יום אף אחד לא מתקשר ולמכור לא מכרת וההוצאות גדלות.
המודל העיקרי של פרסום בגוגל בנוי על שיטת ה-PPC, שלם על כל קליק במודעה , אם נשווה זאת למושגים פשוטים יותר כמו בפרסום בעולם העיתונות – אז הלקוח משלם רק כאשר מישהו התקשר למספר הטלפון שבמודעה שפרסמת, בשיטה הזאת אין שום חברת פרסום יכולה לעבוד .
פעמים רבות, בעלי עסקים שואלים מהי מדיית הפרסום הטובה ביותר לעסק שלי בכלל ובאינטרנט בפרט.
התשובה לשאלה דורשת ניתוח של המוצר שאותו בעל העסק מעונין למכור, המותג ותחום הפעילות של העסק מאוד חשובים וברור כי יש שירותים ומוצרים, פרסום בגוגל אינה מתאימה להם ובפרט לאופי קהל הלקוחות האופייני להם. יחד עם זאת, ניתן לקבוע כי ברוב המקרים, קידום ממומן הוא המקום הטוב ביותר לפרסם שירותים, מוצרים ולפעול למיתוג ומיצוב.
השקעה באתר אינטרנט חדש ואו שיפוץ הישן, המיועד לשיווק מוצרים, תהיה חסרת תועלת ללא מהלך קידום אורגני ואו ממומן , המיועד למשוך גולשים לאתר ולחשוף אותם לתדמית החדשה ולסל המוצרים הייחודיים של החברה וכך להגדיל את הכנסות לאתר הבית.
פרסום בגוגל, אפשרי בשתי דרכים מרכזיות:א. פרסום בגוגל ממומן.ב. קידום האתר אורגני לדף הראשון-פרסום בגוגל לתווך ארוך.
כאשר ניגשים לאופציית קידום צריך להגדיר לפני הכל מה אנו רוצים מהאינטרנט, פרסום בגוגל מצריך מיקוד, איזה מוצר, איזה שירות, ובהתאמה לכך לבחור את מילות המפתח שקשורות לשירות אותו אנו רוצים לפרסם .
משמעותו ניהול מסע בכלי מודעות ADWords המאפשר גמישות גדולה בתמחור המודעה, אפיון מודעות, פילוח קהלי לקוחות, תזמון, יחס המרה ועוד.
השלב השני של תחילת קידום הוא בחירת קהל היעד – לאיזה קהל יעד אני פונה כשאני בא לייצר פרסום ,בארץ ואו בחו"ל.
האם פרסום בגוגל מדבר לנשים או לגברים או אולי לשניהם ביחד? .
השלב האומנותי - הוא תכנון וניסוח המודעה עצמה, גוגל מקציבה כמות מילים ושטח לכל מודעה ולכן על המפרסם לתמצת בצורה מושלמת את כל מהות המודעה אותה הוא מפרסם בצורה שתמשוך את הגולשים להקליק עליה.
מודעות ADWords מופיעות לצד תוצאות החיפוש הטבעיות של מנוע החיפוש גוגל בהקשר לצירופי המילים שהמפרסם בוחר ובהתאם לתמחור זמן-אמת של המודעה בהליך מכרז פנימי שמנהלת מערכת הפרסום של גוגל ,כך גם אנו יודעים לחשב ולעמוד את כל פרסום הממומן שלנו.
צריך לקחת בחשבון שכאשר מספר רב של מפרסמים ובעלי עסקים מעוניינים לפרסם מוצר מתחרה ואו דומה במילת המפתח שבחרת ,פרסום בגוגל,מן הסתם בגישה של הישראלי "גם אני רוצה להיות ראשון" נוצר מצב של תמחור מודעה גבוהה , נהיה יקר יחסית לאופציות הקימות בשוק.
יתרון כלי זה הוא באפשרות לקבוע תקציב ידוע מראש ולא לחרוג ממנו, או לנהל תקציב גמיש המתאים עצמו לתחרות המשתנה ותנאי השוק שאינם ידועים מראש.
יתרון נוסף, הוא האפשרות להציג את המודעות ברשת השותפים של גוגל (ADSense) הכוללת עשרות אלפי אתרי נישה הממוקדים במילת המפתח שבחרת. בזכות רשת זו ניתן להגיע לגולשים שלא מבקרים במנוע החיפוש גוגל אלה מגיעים לנישה הקשורה למוצר שאתה מפרסם כך גם פרסום בגוגל רחב יותר לגולשים.
יתרון נוסף, הגדרת חשיפה לצירופי מילים ואו ביטויים שונים שקשורים למילת המפתח המפורסמת ,פרסום בגוגל דורש מיקוד לחשיפה רחבה יותר.
יתרון גדול ,ניתן תמיד להקפיא מידית את המודעה, דבר שקיים בעולם הווירטואלי ,פרסום בגוגל ללא קנס יציאה.
קידום אתרים טבעי Search Engine Optimization
קידום אורגני הוא תחום שבשנה האחרונה עקב עדכוני הפנדה הרבים והרציניים שגוגל הכניסה, דרושים מקצוענים לקידום אתרים אורגני ולא כמו בשנים האחרונות כל ילד עשה קידום ,יש לציין כי קידום לא נכון במנועי החיפוש יכול למחוק עסק ואו אתר .
נחזור לעינינו ,קידום אורגני משמעותו, פעולה בהיבטי התוכן והטכנולוגיה של האתר וזאת כדי להביא את כתובת האתר המציג את השירות או המוצר, גבוהה ככול שניתן בתוצאות החיפוש המוצגות בתוך מנוע החיפוש של גוגל.
בניגוד לתהליך שיווק במנוע החיפוש שיש לו עלות ישירה, להליך קידום אתרים טבעי ,העלות היא לא ישירה אך דרושים מתמתחים בתחום קידום אתרים טבעי והעלות שלהם יכולה להיות אף גבוהה יותר מזו של חלופת פרסום בגוגל, אבל בתווך הארוך וביצירת מיתוג ותדמית לעסק שלך ,זהו התחום היחידי שנותן לך את המענה של פרסום בגוגל ושיווק אתרים באינטרנט.
יתרון כלי קידום אתרים הוא מיתוג, מיצוב ושרידות, תמיכה במיתוג ומיצוב האתר כמוביל שוק, צבירת ותק ואיכות במנועי החיפוש ויצירת בסיס פעילות יציב לטווח ארוך.
יתרון החסכוני לתווך הארוך הוא ,הורדה בעלויות פרסום ,חוסר תלות בעלויות פרסום משתנות ואף אפילו הפסקת פרסום בתחומים מסוימים.